תפריט נגישות
X

תזונה נכונה ושתייה מספקת: כל ההמלצות לאורח חיים בריא לחווים בריחת שתן

א  א
11:47
18.2.16
תזונה נכונה ושתייה מספקת: כל ההמלצות לאורח חיים בריא לחווים בריחת שתן

עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם החווים בריחת שתן, בחירת תזונה מתאימה ומינון מדויק של כמות השתייה עלולים להיות מבלבלים מאוד. למרות ש"ד"ר גוגל" עשוי להוות מקור מפתה של מידע, הוא בוודאי אינו יכול להחליף ייעוץ מוסמך מאנשי מקצוע בתחום, כמו רופא המשפחה, אורולוג או נפרולוג. הנה כמה עצות של הדיאטנית והתזונאית המוסמכת, אמה וויליאמס, על חשיבות התזונה וצריכת נוזלים בקרב אלו החווים בריחת שתן.

לטענת וויליאמס, תאמינו או לא, יש משקאות מסוימים, שלמעשה עוזרים מאוד לשלוט על בריחת שתן. בראש ובראשונה, מים. כן, כן דווקא מים. ההמלצה הרשמית של גורמי הרפואה היא לשתות 2 ליטר נוזלים מדי יום. אם תשתו פחות, השתן עשוי להיות מרוכז ולגרות את השלפוחית. אם תשתו יותר – אתם עלולים להחמיר את המצב. תכנון מראש יכול לעזור מאוד. כדי להקל על פעילות יתר של שלפוחית ​ השתן עוד יותר, יש להימנע משתיית כמות רבה של נוזלים בבת אחת, ולהעדיף ללגום כוס מים אחד בכל 20-30 דקות בין ארוחות. הפסקה בצריכת הנוזלים כמה שעות לפני השינה גם תסייע מאוד.

הנה כמה טיפים יעילים לתזונה נכונה ולצריכת כמות נוזלים מדויקת שיסייעו לאלו החווים בריחת שתן:

  • הימנעו מאלכוהול. צריכת אלכוהול עלולה לגרום להתייבשות על ידי הגדלת כמות השתן, והיא גם מפריעה למוח לאותת לשלפוחית ​​השתן על הצורך להתרוקן
  • הקטינו או וותרו על קפאין. קודם כל חשוב לדעת שקפאין לא נמצא רק בקפה, אלא גם בתה, משקאות אנרגיה, משקאות קלים ושוקולד. הקפאין מגרה מאוד את שלפוחית ​​השתן, בהיותו פועל כחומר משתן, ומייצר כמות גדולה יותר של שתן
  • הפחיתו או הימנעו ממזונות חומציים. פירות הדר או עגבניות עלולות לגרות את שלפוחית ​​השתן, ולכן מומלץ להפחית את צריכתן או לוותר עליהן כליל
  • הימנעו או הפחיתו צריכה של משקאות מוגזים, שעלולים להחמיר את הרגישות של השלפוחית
  • הימנעו ממזונות מתובלים, העלולים לגרום לגירוי בשלפוחית ​​השתן
  • הגבילו צריכת סוכר, דבש וממתיקים מלאכותיים, שעלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן
  • הפסיקו לעשן. לא רק שעישון מעלה את הסיכון לסרטן שלפוחית ​​השתן בטווח הארוך, עשן סיגריות וניקוטין גם מגרים באופן מיידי את שלפוחית ​​השתן. בנוסף, השיעול הכרוני הנובע מהעישון יכול גם הוא להגביר את בריחת השתן
  • הקפידו על פעילות גופנית נאותה ותזונה מתונה ומלאה של פירות וירקות טריים. שני גורמים אלו יכולים לעזור להפחית את בריחת השתן. בנוסף, ירידה במשקל חיונית עבור מי שסובל מעודף משקל וחווה בריחת שתן. ירידה במשקל של 5%-10%  נמצאה כיעילה באופן דומה לטיפולים לא ניתוחיים אחרים, ויש לשקול אותה כטיפול ראשוני בתופעת בריחת השתן
  • אין קסמים. אין שום קסמים או אוכל מיוחד שיכול למנוע או לטפל בבריחת שתן, אבל כל מה שאתם עושים על מנת לשמור על בריאותכם התקינה – יהיה יעיל וחיוני גם עבור בריאות שלפוחית ​​השתן. דיאטנים מקצועיים יכולים להתאים עבור מי שחווה בריחת שתן תזונה נכונה יותר ולסייע להם ביצירת אורח חיים בריא