תפריט נגישות
X

אילו הרגלי בריאות ואורח חיים עשויים להפחית את הסבירות לאי שליטה במתן שתן?

קיימים מספר דברים פשוטים שעשויים לסייע לך לשמור על בריאות השלפוחית ודרכי השתן, כמו למשל:
· הקפיד/י על הטלת שתן סדירה ואל תדחי את פעולת המעיים

· עקב/י אחר צריכת הנוזלים שלך

יש לשתות לפחות 6 עד 7 כוסות מים (250 מ"ל) ביום על מנת לשמור על בריאות השלפוחית. שתיית מים בכמות נמוכה יותר גורמת להגברת ריכוז השתן, דבר העלול לגרות את הרירית של השופכה והשלפוחית.

· הקדיש/י תשומת לב לתזונה

מרכיבים שונים בדיאטה  לרבות קפאין, אלכוהול, מאכלים ומשקאות חומציים (כגון עגבניות ופירות הדר), שוקולד, ממתיקים מלאכותיים, תבלינים חריפים ומשקאות מוגזים – עלולים לגרות את השלפוחית. הקדיש/י זמן להכיר מהם המאכלים והמשקאות הגורמים לך לדליפת שתן כדי שתוכל/י להסיר אותם מתזונתך.

· קח/י בחשבון את גורם המשקל

ירידה במשקל עודף בשיעור של 5% עד 10% עשויה לסייע בהפחתת הלחץ העודף המופעל על השלפוחית ועל השרירים הסובבים, ולעזור לשלוט על הדליפה.

· התאמנ/י בתרגילי רצפת האגן, הידועים בשם תרגילי קגל (Kegel ) , על מנת לחזק את השרירים העוזרים בשליטה על הטלת שתן.

Posted in: אי שליטה בסוגרים - מידע בסיסי