תפריט נגישות

תרגילים לחיזוק רצפת האגן שיסייעו לכם להתמודד עם בריחת השתן

תרגילי קגל יסייעו לך לחזק את שרירי רצפת האגן. זהי/ה את שרירי רצפת האגן שלך בכך שתנסי/ה לעצור את זרם השתן. עלייך לכווץ שרירים אלה למשך 3 שניות, ולאחר מכן להרפות למשך 3 שניות. המטרה היא לבצע 10 תרגילי כיווץ/הרפיה בכל פעם. בצע/י שלושה סבבים  (30 תרגילים בסה"כ) מדי יום. היעזר/י ברופא או בפיזיותרפיסט/ית לרצפת האגן להוראות מדויקות יותר.

תרגילי קגל מחזקים את השרירים המשמשים אותך לעצירת השתן. חיזוק השרירים הללו יסייע לך להחזיק את השתן בשלפוחית השתן במשך פרק זמן ארוך יותר.

כן, התרגילים עוזרים לעתים תכופות, במיוחד לאנשים עם בעיות לחץ בשלפוחית. התייעצ/י עם הרופא שלך בדבר חולשת השלפוחית ממנה את/ה סובל/ת וכדי לברר מהם התרגילים הטובים ביותר עבורך.

Posted in: לחיות ולהתמודד נכון