תפריט נגישות
X

כיצד אוכל למנוע תאונות ולהתמודד עמן?

שלפוחית מוחלשת או רגיזה אינה אמורה למנוע ממך לחיות את חייך. תוכל/י לנקוט צעדים למניעת תאונות, או להתמודדות דיסקרטית עמן כאשר הן בכל זאת מתרחשות.

· עשי/ה שינויים פשוטים

· הקפיד/י על כך שהדרך לשירותים תהיה פנויה ומוארת היטב בלילה, למקרה הצורך.

· לבש/י בגדים שנפתחים בקלות.

· רוקנ/י את השלפוחית לפני שינה, פגישה חשובה או נסיעה.

· השתמש/י במוצר הנכון לאי שליטה בסוגרים.

קו המוצרים של DEPEND® מציע מגוון סגנונות ומוצרים המיועדים להתאים לצרכייך ולאורח חייך.

· מזעור ריחות

במקרה של תאונה, ריח עלול להיות אחד החששות הראשונים שלך. אף על פי שלא תוכל/י למנוע אותו לחלוטין, תוכל/י להגביל אותו.  ראשית, הקפיד/י על שתייה מספקת. ככל שהשתן מרוכז יותר, כך ריחו חזק יותר. בנוסף לכך, שקל/י נטילת טבליות המנטרלות ריח שתן, כגון ויטמין C או תוספים המיוצרים למטרה זו.  תוכל/י להפחית את ריח השתן גם באמצעות שתיית מיץ תפוחים, אגסים, דובדבנים או מיצים אחרים שאינם עשויים מפרי הדר.

· שתייה מספקת

עלייך לשתות לפחות 6 עד 7 כוסות מים (250 מ"ל) ליום על מנת לשמור על בריאות השלפוחית. שתיית מים בכמות נמוכה יותר גורמת להגברת ריכוז השתן, דבר העלול לגרות את הרירית של השופכה והשלפוחית.

· הקפדה על תזונה

מאכלים רבים – לרבות קפאין, אלכוהול, מאכלים ומשקאות חומציים (כגון עגבניות ופירות הדר), שוקולד, ממתיקים מלאכותיים, תבלינים חריפים ומשקאות מוגזים – עלולים לגרות את השלפוחית. הקדיש/י זמן על מנת ללמוד מהם המאכלים והמשקאות המעודדים דליפת שתן והסיר/י אותם מתזונתך.

חיזוק שרירי רצפת האגן

אם תלמד/י לזהות את שרירי רצפת האגן שלך ולהפעיל אותם בנפרד, תוכל/י להפיק תועלת רבה מתרגילי רצפת האגן המכונים תרגילי קגל (Kegel).  ניתן לבצע תרגילי קגל בכל מקום, מבלי שמישהו יבחין בכך. באמצעות תרגול פשוט תוכל/י לחזק את שרירי רצפת האגן  – וכך להפחית בתחושת הדחיפות, בצורך בהטלת שתן תכופה ובשכיחות התאונות.

Posted in: לחיות ולהתמודד נכון